سایه های بیداری

سرای دلشدگان

سایه های بیداری

سرای دلشدگان

  • ۰
  • ۰

 

اوست نشسته در نظر ، من به کجا نظر کنم ؟

اوست گرفته شهر دل ، من به کجا سفر کنم

 

مولانا

 

 

 

شعر چگونه گویم از ، ماهِ رخِ ندیده ات

من که نشان ندارم از ، خال و خط و دو دیده ات

 

« آمده ام به عقل و جان ، از همه دیده ها نهان »

سجده کنم به درگهت ، در پیِ هر پدیده ات

 

حافظ و  وحشی ام  تویی ، هم غزل و غزال من

من به کجا سفر کنم  زان نگهِ رمیده ات

 

« هر که ز تاب روی تو ، نور صفا به دل کشد »

من ز میان خمیده ام ، ز ابروی خمیده ات

 

زخمه به تار و پود من ، گر بزند نوای تو

ناله به دیلمان  رسد ، از رسن تنیده ات

 

گرچه نگفتمت تو را ، مبارک است تولدت

لیک به آسمان خوشم ، با شفق دمیده ات

 

یکشنبه 22 آذر 94

 

 

 

  • ۹۷/۰۸/۲۸
  • سایه های بیداری

نظرات (۲)

  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • تیشه ی بیداد و ظلمت ریشه ی مخلوق کند

    پیش خالق می برند اهل تظلم داد تو 

    هر که را هستی صلا داد از تو مستاصل فتاد 

    بوده گویی بهر استیصال خلق ایجاد تو 

     

    محتشم کاشانی 

    پاسخ:

    راستش متوجه نشدم که تاکید « تو » در ابیات بالا متوجه بندۀ ناتوان است یا غیر .

    در هر صورت اگر اینگونه نیز باشد ، به یقین ، حق با شاعر است و بنده ؛ ناحق تمام عیار .

    خوشحالم که بانوی محترم و گرامی  عنایت خاص روا داشته اند و با حضور گرم خویش ، بندۀ ناتوان را مورد لطف قرار داده اند .

    خوشحالی و خوشبختی برایتان آرزو میکنم .

  • فاطمه حیدری (رضوان)
  • با عرض سلام و احترام 

    پاسخ:

    سلام و عرض ادب بانوی گرامی « رضوان » معزز

    سپاس بسیار از حضور آکنده از مهر و فراوان لطف و عنایت شما

    قدم رنجه فرمودید و منور کلبۀ حقیر بنده را

    عذر تقصیر دارم از بابت تأخیر در پاسخ .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی