سایه های بیداری

سرای دلشدگان

سایه های بیداری

سرای دلشدگان

  • ۰
  • ۰

شاخه ای گل

گفتم : کم پیدا شدی بانو . وجودتان کیمیا شده .

چند وقتی هست که سعادت دیدار میسر نیست .

گفت : و اگر میسر میشد ، به دیدنم راغب بودید ؟

گفتم : مشتاقانه و شتابزده .

گفت : حالا حاصل شد . بشتاب .

نگاهی به چشمهایش نمودم . دیدم باز درون دیدگانش غم لانه کرده .

سرش را پایین انداخت .

گویا نشانگر موس نگاهم بر سیمای مونیتور ماهگون شب 14

اینچی اش ، همچون لکۀ ابری ناخواسته بود و او ........

هر دو لحظاتی ساکت شدیم .

آمدم چیزی بگویم که او زودتر از من شروع کرد .

کلمه اول در میان لبهایم ماسید و کلمات بعدی را فرو خوردم

و او نیز یک لحظه همان کرد که من نمودم .

گفت : شما بفرمائید

گفتم : حق تکلم با خانمهاست

خندید

گفت : حق تقدم ؟ یا حق تکلم ؟

گفتم : تقدم در همه چیز . حتی تکلم .

گفت : همه چیز ؟

گفتم : بله

گفت : حتی در عشق ؟

....................................

جادۀ دست یابی و ورود به شهر رویاها و آرزو های یک زن  ،

تنگناها و گلوگاهها و پیچ و خم هایی دارد

که اگر مسافر نا آشنای سرزمین وی باشی ،

و کمی نیز نا آشنا به علائم راهنمای جاده

بی شک

گلهای شاداب کنار جادۀ زندگی وی را

زیر چرخهای شتاب عبور و گذر خویش

له کرده

و 

به ژرفای دره خواهشهای نفسانی سقوط خواهی نمود .

عشق یک زن

لطیف ترین ، زیباترین و پیچیده ترین ،

پیچ و خم گردنه های این جاده است .

.........

بی هیچ جوابی داشتم نگاهش میکردم

گفت : نگفتید !

گفتم : بله . حتی در عشق .

گفت : پس انتظارم بیهوده است

گفتم : انتظار برای چه ؟ برای که ؟

گفت : برای تقدم کلام عشق از زبان کسی که معتقد است

که خانمها حتی در بیان عشق نیز حق تقدم دارند .

با این شرایط

همان بهتر که دیدار من برای بعضی ها میسر نباشد .

حتی مشتاقانه .

.........

تناقض در گفتارم را چنان مودبانه مثل پتک بر سرم کوبید که

حتی جاده عبور و وصول رویاهای خودم را نیز گم کردم .

چه برسد به شاهراه خیال او ................

یادم باشد دفعه بعد که دیدمش

این دهان صاحب مرده را گِل بگیرم و حرفی نزنم

ها !!! دهانم را گِل بگیرم و در دستم شاخه ای گل ..........

 31 مرداد 94 



  • ۹۷/۰۸/۲۰
  • سایه های بیداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی