سایه های بیداری

سرای دلشدگان

سایه های بیداری

سرای دلشدگان

  • ۰
  • ۰

پارادکس 2

 

 

 

 

پارادوکس 2

 

 

مشتلق بده  !!! پرسیدم . بگم ؟ بگم ؟ بگم ؟

 

 

پارادوکس به هر گزاره یا نتیجه ای گفته میشود که با گزاره های قبلی گفته شده در همان نظریه ، و یا با یکی از باورهای قوی و محکم پیش زمینه ، مانند شهود عقلی و یا باور عمومی در تناقض باشد .

 

 

اگر پارادوکس ، به معنای تناقض با یکی از گزاره های همان نطریه ای باشد که پارادوکس در آن پدید آمده ، در این صورت این امر ، یک ضعف جدی برای آن نظریه محسوب شده و آن را بی اعتبار میکند . اما پارادوکس های بسیاری وجود دارند که نه با دستگاه نظریه ای که از آن پدید آمده اند ، بلکه با باور عمومی ما در تناقض اند . ( کوبلای خان – فهم نادرست – فراز عریانی با شلوار خانواده )

 

 

گفتم چرا این بابا طاهر مرموز است ؟ نگو همین بوده پس . لامصب همش پارادوکس بوده ما نمیدانستیم .

 

 

اینکه بیایی کلی لباس بپوشی ، بعدش هم کاری بکنی که همه تو را به عنوان بابا طاهر لخت و عریان بشناسند ، خدا وکیلی هنر نیست ؟ تناگوز نیست ؟ پارادوکس نیست ؟

 

 

طبق اسناد و مدارکی که اخیراً از « گور بابای علی صدر » مکشوف گردیده و بنابر گفتۀ سخنگوی میراث خور فرهنگی ، مقدار زیادی البسه که متعلق به دوران « عریان » می باشد ، همگی نشان میدهد که بابا طاهر نه تنها عریان نبوده ، بلکه مخترع شلوار خانواده هم خود عالیجنابش بوده .

 

 

بفرما ! ببین چقدر پارادوکس یکجا جمع شده بوده و ما بی خبر بودیم . من از اولش هم میدانستم که این بابا طاهر اعجوبه ای هست برای خودش ، اما از آنجایی که مصیبت کشتی « سانچی » پیش آمده بود ، لذا نیک اندیشه نمودم که همۀ متفرقات را به حاشیه ای نهاده ، دل را به این مصیبت داغ کنم تا از همکیشان و از قافله جا نمانم . که بحمدالله میسر شد و ما نیز با نوای این بینوایان ، ویکتور هوگو شدیم . حالا پاشو برو بخواب ، فردا شب برایت از پارادوکس 3 خواهم گفت . پاشو . آفرین .  

 

 

پنجشنبه 5 بهمن 96 

  • ۹۷/۰۹/۰۱
  • سایه های بیداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی