سایه های بیداری

سرای دلشدگان

سایه های بیداری

سرای دلشدگان

  • ۰
  • ۰

روزنگار 5

روزنگار 5

هنوز حالم خوب نشده و همچنان بیمار هستم .

امروز تصمیم داشتم بروم خیابان مولوی ، چند تا « مار » بخرم که اینقدر بیمار نباشم . ولی با خودم حساب کردم اگر « مار » هم جزو تحریمهای ینگه دنیا باشد ، حتماً با دلار آزاد محاسبه می شود . پس با این حساب دچار افزایش قیمت سرسام آوری شده و خرید آن از وسع بنده خارج ، و تنها افسوس نداشتنش عایدم خواهد شد . لذا ترجیح دادم فعلاً بیمار باشم و خرید اقلام تحریمی را « تحریم » بفرمایم .

مادرم می گوید : پسرم ! شاید چون پیر شدی ، هی بیمار می شوی .

میگویم : مادر ! مگر خودت نمی گفتی که من وقتی بچه هم بودم ، همش بیمار میشدم ؟

میگوید : نه پسرم ! اون موقع بیشتر مریض میشدی .

گوشهایم مثل گوشهای گربۀ دختر همسایه ، قیفی و تیز می شود و مادرم غش غش می خندد .

می گویم : به چی می خندید مادر ؟

می گوید : آخه شبیه گربۀ « سمانه » شدی پسرم .

سمانه دختر همسایۀ بالایی هست که حدود یک سال است مبتلا به سرطان شده و تا قبل از همین تحریمها ، به غیر از آشنایان و فامیل و در و همسایه ، کسی از بیماری آن خبر نداشت . اما الان به میمنت تحریمها ، یهویی کشف شده و صد البته برای خودش آوازه ای به هم زده و هر کسی از راه میرسد ، تصویرش را در « پُفیلا گرام » خود می زند و کلی شرّ و ورّ می نویسد و ادعای همدردی میکند و از این طریق نه تنها سمانه ، بلکه کشف کنندگان آن نیز به شهرت و محبوبیت عجیبی دست یافته اند و گویا اصطلاح « پفیلا نویسی » نیز از همینجا متصاعد شده و احتمالاً این هم « مریضی » جدیدی می باشد . مثل همان مریضی که من وقتی بچه بودم ، می گرفتم و گویا اشارۀ مادر گرامی بنده نیز به همین نوع « مریضی » می باشد .

مادرم همچنان مرا نگاه میکند و می خندد .

احتمالا هنوز به گوشهای دراز من می خندد .

پاشم برم با بیماری ام بسازم تا مریض نشدم .

پنجشنبه 22 آذر 97   


  • ۹۷/۰۹/۲۲
  • سایه های بیداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی