سایه های بیداری

سرای دلشدگان

سایه های بیداری

سرای دلشدگان

  • ۰
  • ۰

سلسلۀ غرامتیان

قسمت اول :

هیچ کس نمیداند که سلسلۀ غرامتیان ، از چه تاریخی ، از کجا ، و چگونه به وجود آمدند . حتی بنیانگذار این سلسله نیز نامعلوم و در هاله ای از ابهام است .

همانطور که سر آغاز این سلسله ، نامعلوم است ، پایان و انتهای آن نیز مشخص نیست . اما وسعت فرمانروایی این سلسله کاملاً مشخص و معلوم است . همۀ جهان هستی .

حتی یک سانتیمتر مربع از این کرۀ خاکی ، خارج از قلمرو غرامتیان نبوده و نیست . و نه تنها زمین ، بلکه سایر کرات و کهکشانها نیز تحت سیطرۀ این سلسله بوده و تا ابد نیز به همین قرار باقی خواهد ماند .

از نام آشناترین غرامتیان بین کرات ، میتوان از خورشید نام برد .

در یک جملۀ ساده میتوان گفت که خورشید غرامت زمین و زمینیان را می پردازد . پس خواسته یا نا خواسته از سلسلۀ غرامتیان محسوب میشود . تاریخ تولد خورشید به 4567 میلیارد سال پیش بر میگردد . و با این رقم نجومی که از عمر آن میگذرد ، هنوز در میانسالی به سر می برد . و با توجه به تاریخ تولد زمین که 454 میلیارد سال پیش می باشد ، می توان گفت اگر خورشید 4113 میلیارد سال ، قبل از زمین متولد شده باشد ، هنوز در آن دوران جزو سلسلۀ غرامتیان نبوده و نباید آن سالها را مرتبط با دوران سلطۀ غرامتیان محسوب کنیم .

اما به هیچ وجه اینگونه نیست و می بایست همۀ عمر خورشید را جزو دوران سلسلۀ غرامتیان محاسبه کنیم .

با یک مثال عینی بهتر خواهیم توانست به این موضوع پی ببریم .

فرض کنیم دختری در سن 25 سالگی ازدواج میکند و در سن 26 سالگی صاحب فرزندی می شود . و آن دختر ، که اکنون یک مادر است ، تا آخر عمر خود ، خواسته یا ناخواسته ، به فرزند خویش غرامت خواهد پرداخت و جزو سلسلۀ غرامتیان محسوب میشود . حال اگر آن دختر را خورشید و فرزند وی را زمین بنامیم ، آیا میتوان گفت که 25 سال عمر ماقبل آن دختر هیچ ربطی به سلسلۀ غرامتیان ندارد ؟ اگر 25 سال عمر آن دختر را از وی بگیریم ، در آن صورت خود آن دختر هنوز وجود خارجی نخواهد داشت . پس چگونه چیزی که خودش بی وجود است می تواند به دیگری وجود بخشد ؟

به این ترتیب باید قبول کنیم که آن 25 سال هم در حقیقت لازمۀ سیر و تکامل آن دختر برای ایجاد یک وجود است . یعنی آن 25 سال پیش زمینه ای است برای ورود به سلسلۀ غرامتیان .

و به زبانی ساده تر ، آن دختر برای این به وجود آمده است که خود به وجود بیاورد . پس میتوان گفت که حتی قبل از تولدش نیز جزو سلسلۀ غرامتیان بوده و همچنین تمام آن 25 سال نیز یک غرامتی بوده است .

در مثال اول دبستان تا دانشگاه  نیز میتوان به همین روال پیش رفت . اگر کسی اول دبستان را نخوانده باشد ، میتواند در همان بدو امر وارد دانشگاه شود ؟ نه البته که نمیتواند . دانشگاه زائیدۀ 12 سال دبستان و دبیرستان می باشد . و فرزند آن دختر ، زائیدۀ 25 سال عمر آن دختر بوده و بدون پیش زمینه و پیش پرداخت عمر آن دختر ، هرگز آن بچه متولد نمیشد . همانطور که قبلا اشاره شد ، اگر آن دختر خورشید و فرزند وی ، زمین فرض شود ، در داستان زمین و خورشید نیز همین روال و قاعده حاکم است و 4113 میلیارد سال عمر خورشید ، پیش از تولد زمین ، در حقیقت همان پیش زمینه و پیش پرداخت برای تولد زمین می باشد و نهایتاً میتوان نتیجه گرفت که خورشید از بدو تولدش ، جزو سلسلۀ غرامتیان بوده است . و حتی پیش از آن .

اگر حوصله داشته باشم ، این داستان ادامه دارد .

شنبه 27 بهمن 97


  • ۹۷/۱۱/۲۸
  • سایه های بیداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی