سایه های بیداری

سرای دلشدگان

سایه های بیداری

سرای دلشدگان

  • ۱
  • ۰

در خبرهای اینستا آمده بود که :

تعداد طرفداران « ت » به 16 میلیون نفر رسید .

با خودم فکر میکنم که چطور ممکن است ؟

بعد به خودم جواب می دهم :

این روزها خود غیر ممکن هم ممکن است .

از اینکه وقت میگذارم و در مورد کسی می نویسم

که ارزش حتی یک « حرف » را ندارد

و من هزارها حرف را به هم می پیوندم

تا صدها کلمه و دهها جمله بسازم  ،

شر شر عرق شرم از پیشانی ام جاریست .

با خودم می اندیشم :

هم اینک من چه چیزی کم از آن طرفدار دو آتشۀ آن آدم نما دارم ؟

اگر آن هوادار ،

فقط یک پیام دو خطی « فدایت شوم » در اینستا برایش نوشته ،

من نیز با آوردن اسم بی محتوایش

و وقت گذاشتن برای معرفی ذات بی محتواترش  ،

سطوری بی محتواتر از ذات او انشاء میکنم ،

درست همانقدر مقصرم

که 16 میلیون دختر و پسر بین 13 الی ... ساله هستند .  

دردم این نیست که چرا 16 میلیون ، این چنین ؟

دردم این است که « تقلید » فاقد « بینش » تا کجا ؟

دردم این است که

« زایش » بی « دانش » اندیشه های پوچ تا کجا ؟

دردم این است که چه شد که اینگونه شدیم ؟

دردم این است که ....

دردم این است که آمدم و دیدم دهها نفر از سر تقلید ،

« نامه ای » روانۀ دیروز و گذشته کرده اند

که از امروز و « حالشان » بی خبرند .

دردم این است که به جای خواندن « نامه های » تاریخ معاصر ،

و عبرت گرفتن از آن و ساختن « راهی پرفروغ »

و عبور و گذر ، برای احیای « آینده ای روشن » ،

همانند داستان « اتاق تاریک و فیل » مثنوی مولانا ،

عده ای در آن اتاق تاریک دور هم جمع شده اند

و با دم و گوش و خرطوم و پاهای فیل بازی میکنند

و هر کس به ظن خویش ،

تعریفی « معروف » از فیل وجود خود میکند .

و چه زیبا برای خود دسته گلهای آنتوریوم 

و شیرینیهای دانمارکی و .... عربی سفارش میدهند

و چه سرخوشند با غرب زدگی و عرب زدگی خویشتن خویش .  

من نیز به شالودۀ فالودۀ شیراز پناه می برم که :

جنگ هفتاد و دو ملت ، همه را عذر بنه

چون ندیدند حقیقت ، ره افسانه زدند

و سپس

بلخ را به تبریز می کشانم

تا با نور شمس آشنایش کنم

هر چند که میدانم :

آنچه می گویم ، «  نه  » قدر فهم توست

مردم اندر حسرت فهم درست

همین

جمعه 19 مهر 98

  • ۹۸/۰۷/۱۹
  • سایه های بیداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی